8 Φεβρουαρίου 2013

"Μικροί και μεγάλοι" στην μάχη των απορριμμάτων

Μέσα του 2014 και αργότερα αναμένεται (σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς) να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση των τεσσάρων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων στην Κερατέα, τη Φυλή, τα Άνω Λιόσια και το Γραμματικό, με την πρώτη φάση των διαγωνισμών να έχει ολοκληρωθεί.

Τα συγκεκριμένα έργα, αρχικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, και συνολικής αξίας συμβάσεων (υποδομές, λειτουργία, συντήρηση) της τάξης των 1,2 δισ. ευρώ, αποτελούν την πρώτη ομάδα σχετικά «ώριμων» έργων που βγαίνουν στην αγορά, ύστερα από μακρύ διάστημα ανυπαρξίας κατασκευαστικού αντικειμένου.


Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα έργα αυτά συγκεντρώνουν υψηλό επενδυτικό, όχι μόνον από τους «μεγάλους παίκτες» του κλάδου, τους ομίλους Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (Τέρνα Ενεργειακή), J&P Άβαξ, Μυτιληναίος (Μέτκα), ΔΕΗ αλλά και από μικρότερες και «άγνωστες» στο ευρύ κοινό εταιρείες.

Πρόκειται για τον όμιλο εταιρειών ΕΡΕΤΒΟ, που διαθέτει πτυχίο έκτης τάξης και ένα από τα τελευταία έργα που υλοποίησε είναι η πεζογέφυρα επί της Λεωφόρου Κηφισίας, στο Ψυχικό.

Η ΕΡΕΤΒΟ διεκδικεί την κατασκευή των μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων από κοινού με τις ΔΟΜΟΣΠΟΡΤ και ΕΓΝΩΝ. Η πρώτη είναι η θυγατρική 4ης τάξης του Ομίλου KGR που ανήκει στον εργολήπτη Κλέαρχο Ρούτση.

Η ΕΓΝΩΝ ΑΤΕ είναι τρίτης τάξης, με την Αφροδίτη Ποτουρίδου και τον Εμμανουήλ Κουβαρά να κατέχουν τη θέση του προέδρου και αντιπροέδρου του δ.σ., αντίστοιχα. Ένα από τα τελευταία projects που διεκδικεί η εταιρεία αφορά το έργο της αναβάθμισης και επέκτασης του βιολογικού καθαρισμού Καλαμάτας (4,2 εκατ. ευρώ).

Επίσης, η ΤΟΞΟΤΗΣ, που συμμετέχει αυτόνομα στη διαγωνιστική διαδικασία, είναι ιδιοκτησίας του εργολήπτη Χρήστου Καλογρίτσα.

Ανταγωνιστικός διάλογος

Τα τέσσερα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική-με δυναμικότητα επεξεργασίας 1,3 εκατ. ευρώ ετησίως-ανήκουν στην «πρώτη γενιά» έργων, όπου εφαρμόζεται το σύστημα του ανταγωνιστικού λόγου.

Η συγκεκριμένη μέθοδος δημοπράτησης αποτελείται από 13 στάδια.

Σε αʼ φάση οι υποψήφιοι ανάδοχοι, προχωρούν σε διαβούλευση με την αναθέτουσα αρχή, προτού υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές. Η συγκεκριμένη φάση, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, εωσότου ο αναθέτων φορέας να αποφασίσει ποια από τις προτεινόμενες λύσεις, στο πλαίσιο του διαλόγου, είναι ικανή να φέρει σε πέρας το έργο.

Με άλλα λόγια, το χρηματοοικονομικό μοντέλο, όπως και ο βασικός σχεδιασμός των τριών οδικών έργων θα προκύψουν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου, με το ύψος της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου να μην είναι προσδιορισμένο.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση των τεσσάρων μονάδων, το 40-60% του κόστους αυτών σχεδιάζεται να προέλθει από το ΕΣΠΑ (2007-2013).

dimitris.delevegos@capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.