Τα προηγούμενα χρόνια, τα καταστήματα που πωλούσαν στολίδια και δέντρα
για τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση των σπιτιών ήταν πολλά και γεμάτα με
κόσμο που έκανε αγορές.
Φέτος, η εικόνα είναι τελείως διαφορετική, με την ατμόσφαιρα, γενικά στην πόλη, να μη θυμίζει ότι σε λιγότερο από έναν μήνα θα έχουμε Χριστούγεννα.
Τα καταστήματα με τα χριστουγεννιάτικα είδη είναι ελάχιστα. «Κατάρρευση»: αυτή η λέξη χαρακτηρίζει την αγορά με τα χριστουγεννιάτικα είδη, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πέτρος Χαλιώτης, υπεύθυνος ενός ανάλογου καταστήματος στην Ομόνοια. Την παρομοιάζει μάλιστα με την αγορά ακινήτων, στην οποία δεν κινείται τίποτα. «Πουλάμε σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που αγοράσαμε. Είμαστε στο χείλος του γκρεμού. Ανοίξαμε τέλη Οκτωβρίου. Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από τον κόσμο» επισημαίνει και αυτό δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την Αθήνα.
Όπως εξηγεί ο κ. Χαλιώτης, λόγω της κεντρικής θέσης του καταστήματός του θεωρείται βαρόμετρο των διαθέσεων και των ανθρώπων στην περιφέρεια. «Άλλες χρονιές περνούσαν δεκάδες για να κάνουν τις αγορές τους και από άλλες πόλεις της Ελλάδας, τώρα κανείς» λέει.
Από τις αρχές Νοεμβρίου έχουν πουληθεί 6-7 δέντρα, ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα ξεπερνούσαν τα τριάντα. Ενδεικτικό της ζημιάς που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση στα καταστήματα με τα χριστουγεννιάτικα είδη, αλλά και της αλλαγής της συμπεριφοράς του κόσμου, σε σχέση με τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, είναι όπως υποστηρίζει ο κ. Χαλιώτης ότι, ενώ μέχρι το 2007 αυτήν την περίοδο το συγκεκριμένο κατάστημα στην Ομόνοια έκοβε περίπου 150 τιμολόγια για τα γραφεία ή τις επιχειρήσεις που αγόραζαν στολίδια για να διακοσμήσουν τις εισόδους και τους επαγγελματικούς χώρους, φέτος έχει κόψει μόνο ένα τιμολόγιο.
Όσο για τους καταναλωτές, οι περισσότεροι φέτος θα ανοίξουν τα κουτιά από τα πατάρια και τις αποθήκες και θα χρησιμοποιήσουν τα στολίδια των περασμένων χρόνων. Πιο μακριά από το κέντρο, η κατάσταση δεν είναι διαφορετική. Στα Κάτω Πατήσια, ο υπεύθυνος καταστήματος με χριστουγεννιάτικα δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως ο κόσμος είναι μαγκωμένος και πως η φετινή χρονιά είναι η χειρότερη, δεν συγκρίνεται με καμιά στο παρελθόν. Ελάχιστα καταστήματα με εορταστικά είδη έχουν ανοίξει στις γειτονιές.
Όπως δηλώνει ο κ. Χαλιώτης, τέσσερις φίλοι του που άνοιγαν τέτοια καταστήματα τις περασμένες χρονιές, του πρότειναν να του πουλήσουν το εμπόρευμά τους, δεδομένου ότι πίστευαν πως το κατάστημά του στην Ομόνοια θα είχε περισσότερο κόσμο.
«Όμως, οι εποχές άλλαξαν και τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο» συμπληρώνει.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συναντάται στην οδό Ερμού, τον πιο εμπορικό δρόμο της Αθήνας και μέχρι πρόσφατα από τους πιο εμπορικούς της Ευρώπης. Στην πλατεία της Καπνικαρέας, για πολλά χρόνια, τέτοια περίοδο, τον εορταστικό τόνο έδινε ένα κατάστημα γεμάτο με στολίδια που κάλυπταν όλα τα «χριστουγεννιάτικα» γούστα, από τα πιο παραδοσιακά έως τα πιο μοντέρνα. Αϊ Βασίληδες, δέντρα κάθε ύψους, πολλά φωτάκια... Φέτος, η γωνιά του μένει σκοτεινή.
Φέτος, η εικόνα είναι τελείως διαφορετική, με την ατμόσφαιρα, γενικά στην πόλη, να μη θυμίζει ότι σε λιγότερο από έναν μήνα θα έχουμε Χριστούγεννα.
Τα καταστήματα με τα χριστουγεννιάτικα είδη είναι ελάχιστα. «Κατάρρευση»: αυτή η λέξη χαρακτηρίζει την αγορά με τα χριστουγεννιάτικα είδη, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πέτρος Χαλιώτης, υπεύθυνος ενός ανάλογου καταστήματος στην Ομόνοια. Την παρομοιάζει μάλιστα με την αγορά ακινήτων, στην οποία δεν κινείται τίποτα. «Πουλάμε σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που αγοράσαμε. Είμαστε στο χείλος του γκρεμού. Ανοίξαμε τέλη Οκτωβρίου. Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από τον κόσμο» επισημαίνει και αυτό δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την Αθήνα.
Όπως εξηγεί ο κ. Χαλιώτης, λόγω της κεντρικής θέσης του καταστήματός του θεωρείται βαρόμετρο των διαθέσεων και των ανθρώπων στην περιφέρεια. «Άλλες χρονιές περνούσαν δεκάδες για να κάνουν τις αγορές τους και από άλλες πόλεις της Ελλάδας, τώρα κανείς» λέει.
Από τις αρχές Νοεμβρίου έχουν πουληθεί 6-7 δέντρα, ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα ξεπερνούσαν τα τριάντα. Ενδεικτικό της ζημιάς που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση στα καταστήματα με τα χριστουγεννιάτικα είδη, αλλά και της αλλαγής της συμπεριφοράς του κόσμου, σε σχέση με τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, είναι όπως υποστηρίζει ο κ. Χαλιώτης ότι, ενώ μέχρι το 2007 αυτήν την περίοδο το συγκεκριμένο κατάστημα στην Ομόνοια έκοβε περίπου 150 τιμολόγια για τα γραφεία ή τις επιχειρήσεις που αγόραζαν στολίδια για να διακοσμήσουν τις εισόδους και τους επαγγελματικούς χώρους, φέτος έχει κόψει μόνο ένα τιμολόγιο.
Όσο για τους καταναλωτές, οι περισσότεροι φέτος θα ανοίξουν τα κουτιά από τα πατάρια και τις αποθήκες και θα χρησιμοποιήσουν τα στολίδια των περασμένων χρόνων. Πιο μακριά από το κέντρο, η κατάσταση δεν είναι διαφορετική. Στα Κάτω Πατήσια, ο υπεύθυνος καταστήματος με χριστουγεννιάτικα δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως ο κόσμος είναι μαγκωμένος και πως η φετινή χρονιά είναι η χειρότερη, δεν συγκρίνεται με καμιά στο παρελθόν. Ελάχιστα καταστήματα με εορταστικά είδη έχουν ανοίξει στις γειτονιές.
Όπως δηλώνει ο κ. Χαλιώτης, τέσσερις φίλοι του που άνοιγαν τέτοια καταστήματα τις περασμένες χρονιές, του πρότειναν να του πουλήσουν το εμπόρευμά τους, δεδομένου ότι πίστευαν πως το κατάστημά του στην Ομόνοια θα είχε περισσότερο κόσμο.
«Όμως, οι εποχές άλλαξαν και τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο» συμπληρώνει.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συναντάται στην οδό Ερμού, τον πιο εμπορικό δρόμο της Αθήνας και μέχρι πρόσφατα από τους πιο εμπορικούς της Ευρώπης. Στην πλατεία της Καπνικαρέας, για πολλά χρόνια, τέτοια περίοδο, τον εορταστικό τόνο έδινε ένα κατάστημα γεμάτο με στολίδια που κάλυπταν όλα τα «χριστουγεννιάτικα» γούστα, από τα πιο παραδοσιακά έως τα πιο μοντέρνα. Αϊ Βασίληδες, δέντρα κάθε ύψους, πολλά φωτάκια... Φέτος, η γωνιά του μένει σκοτεινή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.