Έχει εμπνεύσει συγγραφείς και ποιητές, έχει αποτυπωθεί σε
πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, γκράφιτι και συνθήματα στους δρόμους και
έχει τραγουδηθεί ίσως περισσότερο από κάθε άλλο συναίσθημα. Είναι θεϊκή
-«Αγαπάτε αλλήλους»- μητρική, (συν)αδελφική, φιλική, εκφράζεται προς τη
φύση, τα ζώα και ό,τι άλλο μπορεί να συλλάβει ο ανθρώπινος νους. Όταν
δε, γίνεται έρωτας μπορεί ακόμη και να… πεθάνεις γι' αυτήν.
«Αγάπα για να ζήσεις, ζήσε για ν' αγαπάς» έγραφε ο Διονύσιος Σολωμός. Και… άφησε το δικό σου αποτύπωμα-μήνυμα αγάπης στην ιστορία συμμετέχοντας στην κατασκευή και υλοποίηση ενός παγκόσμιου, συμμετοχικού έργου τέχνης (collective public art) με αναφορά στην αγάπη. Κάθε συμμετοχή χρηματοδοτεί και προσθέτει ένα κομμάτι (έναν κύβο για την ακρίβεια που είναι το δομικό υλικό της κατασκευής) στο έργο και ο κάθε «χρηματοδότης» έχει το μοναδικό προνόμιο να «σκαλίσει» τη δική του αφιέρωση και να αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην ιστορία!
Η υλοποίηση αυτού του φιλόδοξου project επιχειρείται να δημιουργηθεί με τη μέθοδο του crowdfunding.
Με ορμητήριο την αποκαλούμενη πλέον ερωτική πόλη στην Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη, με πλεόνασμα δημιουργικότητας κι ενέργειας και το… ανήσυχο πνεύμα τους, ο Απόστολος Μπινομάκης και ο Χρήστος Τρμαπούκης αποφάσισαν να υλοποιήσουν ένα διαφορετικό project. Πειραματιζόμενοι με τη δύναμη των συλλογικών προσπαθειών και με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του crowdfunding, εμπνεύστηκαν τη δημιουργία ενός παγκόσμιου σημείου αναφοράς, μέσω μιας αυθόρμητης κίνησης διάφορων ανθρώπων ανά τον πλανήτη, με στόχο να αφήσουν το αποτύπωμά τους στον κόσμο, μέσα από ένα θετικά φορτισμένο έργο τέχνης.
Συζητώντας διαπίστωσαν, όπως εξηγούν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι τα περισσότερα μνημεία που υπάρχουν ανά τον πλανήτη είναι φορτισμένα με μια αρνητική χροιά καθώς παραπέμπουν συνήθως σε ιστορικά γεγονότα «δεμένα» με δυσάρεστες μνήμες, όπως ο πόλεμος. Έτσι, αποφάσισαν, να φτιάξουν ένα συλλογικό, crowdfunded μνημείο με αφορμή την αγάπη και «βάφτισαν» την ιδέα τους «The Lovemark».
Γιατί, όμως, αγάπη; «Ο ρόλος της αγάπης, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντικός στην προσωπική ζωή του καθενός, στη δημόσια σφαίρα είναι λίγο ταμπού» απαντά ο Χρήστος, για να συμπληρώσει ο Απόστολος: «Και για να δανειστούμε μια αμερικάνικη φράση, η αγάπη δεν υπάρχει αν δεν εξομολογηθεί».
Με τη βοήθεια μιας από τις πλέον γνωστές πλατφόρμες crowdfunding, της indiegogo, που προσφέρει όλα τα τεχνολογικά εργαλεία για να στήσει κάποιος τη δική του καμπάνια, αλλά και τη συνδρομή «πρεσβευτών» (ambassadors) από διάφορες γωνιές του πλανήτη, η ομάδα του Lovemark έβγαλε την ιδέα στον αέρα του διαδικτύου αναζητώντας υποστηρικτές. Η πρώτη καμπάνια που «έτρεξαν» προσπαθώντας να συγκεντρώσουν το ποσό των 175.000 δολαρίων για να κατασκευαστεί το Lovemark μπορεί να μην έπιασε τον στόχο της, αλλά η παγκόσμια ανταπόκριση από 26 χώρες και τα μηνύματα που τους προέτρεπαν να συνεχίσουν ήταν τέτοια που τους έκαναν να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική τους και να ξεκινήσουν μια δεύτερη καμπάνια, δίνοντας έμφαση στο να επικοινωνήσουν καλύτερα το μήνυμα.
Αυτό που ζητούν στη δεύτερη αυτή καμπάνια οι δύο εμπνευστές της είναι οι υποστηρικτές να κάνουν προκράτηση στο κυβάκι τους συνεισφέροντας το ποσό των 10 ή των 25 δολαρίων. «Ο στόχος μας είναι να κρατήσουμε την ιδέα ζωντανή και με τα χρήματα των προκρατήσεων θέλουμε να ενισχύσουμε την επικοινωνιακή μας καμπάνια προκειμένου να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το project. Το Lovemark θα δημιουργηθεί όταν συγκεντρωθούν 10.000 κυβάκια- έτσι ώστε να αποκτήσει και ένα αξιοπρεπές μέγεθος, να είναι ένα πραγματικό μνημείο!» εξηγεί ο Απόστολος.
«Μέχρι σήμερα έχουμε υπερβεί 7 φορές τον στόχο των 1000 δολαρίων για την ενίσχυση της προσπάθειας προώθησης του Lovemark, έχοντας συγκεντρώσει το 705% του στόχου (7058 δολάρια μέχρι πριν από λίγες ημέρες)» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος, επισημαίνοντας πως μέχρι στιγμής στην crowdfunding καμπάνια, που θα ολοκληρωθεί στις 12 Απριλίου, έχουν συμμετάσχει 115 άτομα από 16 χώρες.
«Ασιάτες το βρήκαν αφορμή για να το αφιερώσουν (το κυβάκι) στα παιδιά τους, ιδίως στα νεογέννητα. Κάποιος το αφιέρωνε στον Θεό, άλλος στο κατοικίδιό του και βέβαια άλλοι απλά θέλουν να το δουν να υλοποιείται, κ.λπ. Την αγάπη τη βρίσκεις παντού. Το Lovemark δεν είναι ένα μνημείο μόνο για ερωτευμένους» διευκρινίζει.
Το μνημείο θα έχει τη μορφή ενός κύβου -θα αποτελείται από χιλιάδες επί μέρους κυβάκια πάνω στα οποία ο καθένας θα μπορεί να σκαλίσει το δικό του μήνυμα- με μια καρδιά «σκαμμένη» στο εσωτερικό του. «Η αρχιτεκτονική του μνημείου ταιριάζει με αυτό που κάνουμε. Επειδή έχει αναφορά την αγάπη, έχει το στιβαρό του κύβου απ' έξω - έχει, δηλαδή, την αίσθηση του μνημείου - και μέσα την τρυφερότητα της καρδιάς που αποπνέει την αίσθηση της αγάπης» σημειώνουν οι… «μπαμπάδες» του Lovemark.
Η τελική τοποθεσία όπου θα ανεγερθεί το μνημείο θα αποφασιστεί συλλογικά, αφού ο καθένας που συνεισφέρει ένα κυβάκι θα μπορεί να κάνει τη δική του πρόταση. Στη συνέχεια θα «τρέξει» μια καμπάνια μεταξύ των προτεινόμενων πόλεων - μέχρι στιγμής το Παρίσι, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, φυσικά η Θεσσαλονίκη και πολλές άλλες ανά τον κόσμο - προκειμένου να γίνει η τελική επιλογή.
Αν θέλετε, λοιπόν, ν' αφήσετε το δικό σας… lovemark (αποτύπωμα αγάπης) στην ιστορία, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www. Thelovemark.org ή να συμμετάσχετε απευθείας στην crowdfunding καμπάνια στο: www. igg.me/at/the-lovemarkμέχρι τις 12 Απριλίου.
Το Lovemark παρουσιάστηκε στην εναρκτήρια εκδήλωση του TEDxThessaloniki 2014, που θα διεξαχθεί στις 15 Μαΐου, στο Βασιλικό Θέατρο.
news.gr/
«Αγάπα για να ζήσεις, ζήσε για ν' αγαπάς» έγραφε ο Διονύσιος Σολωμός. Και… άφησε το δικό σου αποτύπωμα-μήνυμα αγάπης στην ιστορία συμμετέχοντας στην κατασκευή και υλοποίηση ενός παγκόσμιου, συμμετοχικού έργου τέχνης (collective public art) με αναφορά στην αγάπη. Κάθε συμμετοχή χρηματοδοτεί και προσθέτει ένα κομμάτι (έναν κύβο για την ακρίβεια που είναι το δομικό υλικό της κατασκευής) στο έργο και ο κάθε «χρηματοδότης» έχει το μοναδικό προνόμιο να «σκαλίσει» τη δική του αφιέρωση και να αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην ιστορία!
Η υλοποίηση αυτού του φιλόδοξου project επιχειρείται να δημιουργηθεί με τη μέθοδο του crowdfunding.
Με ορμητήριο την αποκαλούμενη πλέον ερωτική πόλη στην Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη, με πλεόνασμα δημιουργικότητας κι ενέργειας και το… ανήσυχο πνεύμα τους, ο Απόστολος Μπινομάκης και ο Χρήστος Τρμαπούκης αποφάσισαν να υλοποιήσουν ένα διαφορετικό project. Πειραματιζόμενοι με τη δύναμη των συλλογικών προσπαθειών και με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του crowdfunding, εμπνεύστηκαν τη δημιουργία ενός παγκόσμιου σημείου αναφοράς, μέσω μιας αυθόρμητης κίνησης διάφορων ανθρώπων ανά τον πλανήτη, με στόχο να αφήσουν το αποτύπωμά τους στον κόσμο, μέσα από ένα θετικά φορτισμένο έργο τέχνης.
Συζητώντας διαπίστωσαν, όπως εξηγούν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι τα περισσότερα μνημεία που υπάρχουν ανά τον πλανήτη είναι φορτισμένα με μια αρνητική χροιά καθώς παραπέμπουν συνήθως σε ιστορικά γεγονότα «δεμένα» με δυσάρεστες μνήμες, όπως ο πόλεμος. Έτσι, αποφάσισαν, να φτιάξουν ένα συλλογικό, crowdfunded μνημείο με αφορμή την αγάπη και «βάφτισαν» την ιδέα τους «The Lovemark».
Γιατί, όμως, αγάπη; «Ο ρόλος της αγάπης, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντικός στην προσωπική ζωή του καθενός, στη δημόσια σφαίρα είναι λίγο ταμπού» απαντά ο Χρήστος, για να συμπληρώσει ο Απόστολος: «Και για να δανειστούμε μια αμερικάνικη φράση, η αγάπη δεν υπάρχει αν δεν εξομολογηθεί».
Με τη βοήθεια μιας από τις πλέον γνωστές πλατφόρμες crowdfunding, της indiegogo, που προσφέρει όλα τα τεχνολογικά εργαλεία για να στήσει κάποιος τη δική του καμπάνια, αλλά και τη συνδρομή «πρεσβευτών» (ambassadors) από διάφορες γωνιές του πλανήτη, η ομάδα του Lovemark έβγαλε την ιδέα στον αέρα του διαδικτύου αναζητώντας υποστηρικτές. Η πρώτη καμπάνια που «έτρεξαν» προσπαθώντας να συγκεντρώσουν το ποσό των 175.000 δολαρίων για να κατασκευαστεί το Lovemark μπορεί να μην έπιασε τον στόχο της, αλλά η παγκόσμια ανταπόκριση από 26 χώρες και τα μηνύματα που τους προέτρεπαν να συνεχίσουν ήταν τέτοια που τους έκαναν να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική τους και να ξεκινήσουν μια δεύτερη καμπάνια, δίνοντας έμφαση στο να επικοινωνήσουν καλύτερα το μήνυμα.
Αυτό που ζητούν στη δεύτερη αυτή καμπάνια οι δύο εμπνευστές της είναι οι υποστηρικτές να κάνουν προκράτηση στο κυβάκι τους συνεισφέροντας το ποσό των 10 ή των 25 δολαρίων. «Ο στόχος μας είναι να κρατήσουμε την ιδέα ζωντανή και με τα χρήματα των προκρατήσεων θέλουμε να ενισχύσουμε την επικοινωνιακή μας καμπάνια προκειμένου να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το project. Το Lovemark θα δημιουργηθεί όταν συγκεντρωθούν 10.000 κυβάκια- έτσι ώστε να αποκτήσει και ένα αξιοπρεπές μέγεθος, να είναι ένα πραγματικό μνημείο!» εξηγεί ο Απόστολος.
«Μέχρι σήμερα έχουμε υπερβεί 7 φορές τον στόχο των 1000 δολαρίων για την ενίσχυση της προσπάθειας προώθησης του Lovemark, έχοντας συγκεντρώσει το 705% του στόχου (7058 δολάρια μέχρι πριν από λίγες ημέρες)» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος, επισημαίνοντας πως μέχρι στιγμής στην crowdfunding καμπάνια, που θα ολοκληρωθεί στις 12 Απριλίου, έχουν συμμετάσχει 115 άτομα από 16 χώρες.
«Ασιάτες το βρήκαν αφορμή για να το αφιερώσουν (το κυβάκι) στα παιδιά τους, ιδίως στα νεογέννητα. Κάποιος το αφιέρωνε στον Θεό, άλλος στο κατοικίδιό του και βέβαια άλλοι απλά θέλουν να το δουν να υλοποιείται, κ.λπ. Την αγάπη τη βρίσκεις παντού. Το Lovemark δεν είναι ένα μνημείο μόνο για ερωτευμένους» διευκρινίζει.
Το μνημείο θα έχει τη μορφή ενός κύβου -θα αποτελείται από χιλιάδες επί μέρους κυβάκια πάνω στα οποία ο καθένας θα μπορεί να σκαλίσει το δικό του μήνυμα- με μια καρδιά «σκαμμένη» στο εσωτερικό του. «Η αρχιτεκτονική του μνημείου ταιριάζει με αυτό που κάνουμε. Επειδή έχει αναφορά την αγάπη, έχει το στιβαρό του κύβου απ' έξω - έχει, δηλαδή, την αίσθηση του μνημείου - και μέσα την τρυφερότητα της καρδιάς που αποπνέει την αίσθηση της αγάπης» σημειώνουν οι… «μπαμπάδες» του Lovemark.
Η τελική τοποθεσία όπου θα ανεγερθεί το μνημείο θα αποφασιστεί συλλογικά, αφού ο καθένας που συνεισφέρει ένα κυβάκι θα μπορεί να κάνει τη δική του πρόταση. Στη συνέχεια θα «τρέξει» μια καμπάνια μεταξύ των προτεινόμενων πόλεων - μέχρι στιγμής το Παρίσι, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, φυσικά η Θεσσαλονίκη και πολλές άλλες ανά τον κόσμο - προκειμένου να γίνει η τελική επιλογή.
Αν θέλετε, λοιπόν, ν' αφήσετε το δικό σας… lovemark (αποτύπωμα αγάπης) στην ιστορία, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www. Thelovemark.org ή να συμμετάσχετε απευθείας στην crowdfunding καμπάνια στο: www. igg.me/at/the-lovemarkμέχρι τις 12 Απριλίου.
Το Lovemark παρουσιάστηκε στην εναρκτήρια εκδήλωση του TEDxThessaloniki 2014, που θα διεξαχθεί στις 15 Μαΐου, στο Βασιλικό Θέατρο.
news.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.