Εικοσιτετράωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 16
Απριλίου, αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής
Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), ζητώντας για άλλη μία φορά την απόσυρση του
πολυνομοσχεδίου υπουργείου Ναυτιλίας για την «ανασυγκρότηση του
υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Η απεργία, που θα περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες πλοίων, θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της Τρίτης και θα λήξει στις 06:00 το πρωί της Τετάρτης.
To πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας θα εισαχθεί προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 6 μ.μ. της Τρίτης και η ψήφιση του αναμένεται το απόγευμα της Τετάρτης.
Σήμερα, Δευτέρα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου μπαίνουν οι τελευταίες «πινελιές» στο νομοσχέδιο. Εκφράζεται, δε, η βεβαιότητα πως με τις δυο τροπολογίες, αλλά και τις τελευταίες νομοτεχνικές βελτιώσεις, που κατατέθηκαν, θα καμφθούν, οι όποιες αντιρρήσεις εκφράστηκαν ακόμα και από εκπροσώπους των κομμάτων της συγκυβέρνησης για επιμέρους θέματα, κατά τη συζήτηση στην επιτροπή και το νομοσχέδιο θα υπερψηφιστεί.
Με τη μία από τις δύο τροπολογίες δίνεται η δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας να καθορίζει την οργανική σύνθεση στα ημερόπλοια, για πλόες άνω των 30 ναυτικών μιλίων, και συνολική διάρκεια μικρότερη του 24ωρου. Η δεύτερη τροπολογία ρυθμίζει ζητήματα που αφορούν το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της δεύτερης τροπολογίας: «Με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου... επιδιώκεται η κατ’ έτος σταθερή και τμηματική κάλυψη κενών οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος, οι οποίες ανέρχονται σήμερα συνολικά σε δύο χιλιάδες επτακόσιες ενενήντα έξι (2.796), προς το σκοπό επαύξησης της επιχειρησιακής ετοιμότητας του Σώματος, δεδομένης της έλλειψης νομοθετικού πλαισίου που να προβλέπει τη σταθερή κατ’ έτος κατάταξη Δοκίμων στις παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος, καθώς και του γεγονότος ότι οι δέκα χιλιάδες διακόσιες πενήντα (10.250) οργανικές θέσεις καλύπτονται από μόλις επτά χιλιάδες τετρακόσια πενήντα τέσσερα (7.454) στελέχη του Λιμενικού Σώματος και ότι λόγω των οικονομικών συγκυριών αναμένεται πληθώρα αιτήσεων αποστρατείας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αποδυνάμωση του Σώματος».
Σημειώνεται, ωστόσο, πως στο πακέτο των τροποποιήσεων δεν περιλαμβάνεται καμία αλλαγή στα «καυτά» ζητήματα του νομοσχεδίου, όπως τα εργασιακά, που έχουν προκαλέσει σχεδόν την καθολική αντίδραση συνδικάτων και φορέων (μοναδική εξαίρεση η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών).
Η τροπολογία για την οργανική σύνθεση στα ημερόπλοια
Η τροπολογία για το προσωπικό του λιμενικού σώματος
Άλλες τροπολογίες
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας εισάγονται και δύο τροπολογίες των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών. Η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης αφορά:
- αφενός, την ανάληψη έργων και μελετών για την υδροδότηση των μικρών νησιών από την ΕΥΔΑΠ
- και αφετέρου, την αδειοδότηση σε φορτηγά οχήματα και συνδυασμούς οχημάτων δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης με αμάξωμα που έχει μορφή πλατφόρμας να μεταφέρουν ως φορτίο μέχρι δύο άφορτα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα με αμάξωμα που έχει μορφή πλατφόρμας σε ακτίνα είκοσι χιλιομέτρων από και προς το λιμένα του Πειραιά και δέκα χιλιομέτρων από και προς τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας.
Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται επίσης η σύσταση ειδικής υπηρεσίας διαχείρησης του επιχειρησιακού προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση, η οποία υπάγεται στη Γενική Γραμματεία
Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών αφορά την ένταξη στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα των υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών, τα οποία δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα.
Η απεργία, που θα περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες πλοίων, θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της Τρίτης και θα λήξει στις 06:00 το πρωί της Τετάρτης.
To πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας θα εισαχθεί προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 6 μ.μ. της Τρίτης και η ψήφιση του αναμένεται το απόγευμα της Τετάρτης.
Σήμερα, Δευτέρα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου μπαίνουν οι τελευταίες «πινελιές» στο νομοσχέδιο. Εκφράζεται, δε, η βεβαιότητα πως με τις δυο τροπολογίες, αλλά και τις τελευταίες νομοτεχνικές βελτιώσεις, που κατατέθηκαν, θα καμφθούν, οι όποιες αντιρρήσεις εκφράστηκαν ακόμα και από εκπροσώπους των κομμάτων της συγκυβέρνησης για επιμέρους θέματα, κατά τη συζήτηση στην επιτροπή και το νομοσχέδιο θα υπερψηφιστεί.
Με τη μία από τις δύο τροπολογίες δίνεται η δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας να καθορίζει την οργανική σύνθεση στα ημερόπλοια, για πλόες άνω των 30 ναυτικών μιλίων, και συνολική διάρκεια μικρότερη του 24ωρου. Η δεύτερη τροπολογία ρυθμίζει ζητήματα που αφορούν το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της δεύτερης τροπολογίας: «Με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου... επιδιώκεται η κατ’ έτος σταθερή και τμηματική κάλυψη κενών οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος, οι οποίες ανέρχονται σήμερα συνολικά σε δύο χιλιάδες επτακόσιες ενενήντα έξι (2.796), προς το σκοπό επαύξησης της επιχειρησιακής ετοιμότητας του Σώματος, δεδομένης της έλλειψης νομοθετικού πλαισίου που να προβλέπει τη σταθερή κατ’ έτος κατάταξη Δοκίμων στις παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος, καθώς και του γεγονότος ότι οι δέκα χιλιάδες διακόσιες πενήντα (10.250) οργανικές θέσεις καλύπτονται από μόλις επτά χιλιάδες τετρακόσια πενήντα τέσσερα (7.454) στελέχη του Λιμενικού Σώματος και ότι λόγω των οικονομικών συγκυριών αναμένεται πληθώρα αιτήσεων αποστρατείας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αποδυνάμωση του Σώματος».
Σημειώνεται, ωστόσο, πως στο πακέτο των τροποποιήσεων δεν περιλαμβάνεται καμία αλλαγή στα «καυτά» ζητήματα του νομοσχεδίου, όπως τα εργασιακά, που έχουν προκαλέσει σχεδόν την καθολική αντίδραση συνδικάτων και φορέων (μοναδική εξαίρεση η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών).
Η τροπολογία για την οργανική σύνθεση στα ημερόπλοια
Η τροπολογία για το προσωπικό του λιμενικού σώματος
Άλλες τροπολογίες
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας εισάγονται και δύο τροπολογίες των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών. Η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης αφορά:
- αφενός, την ανάληψη έργων και μελετών για την υδροδότηση των μικρών νησιών από την ΕΥΔΑΠ
- και αφετέρου, την αδειοδότηση σε φορτηγά οχήματα και συνδυασμούς οχημάτων δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης με αμάξωμα που έχει μορφή πλατφόρμας να μεταφέρουν ως φορτίο μέχρι δύο άφορτα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα με αμάξωμα που έχει μορφή πλατφόρμας σε ακτίνα είκοσι χιλιομέτρων από και προς το λιμένα του Πειραιά και δέκα χιλιομέτρων από και προς τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας.
Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται επίσης η σύσταση ειδικής υπηρεσίας διαχείρησης του επιχειρησιακού προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση, η οποία υπάγεται στη Γενική Γραμματεία
Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών αφορά την ένταξη στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα των υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών, τα οποία δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα.