25 Μαρτίου 2013

Honda Civic 1.6 i-DTEC. Έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό

Με δεδομένο ότι στα 10 καινούργια αυτοκίνητα που πουλιούνται στην Ελλάδα τα 6 είναι ντίζελ, είναι κάτι παραπάνω από φυσικό ένας ανταγωνιστικός κινητήρας να αποτελεί σημείο αναφοράς για μια εταιρία. Τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά για την Honda, η οποία -επιτέλους- απέκτησε ένα ντίζελ μοτέρ στα 1.6 λ., όταν μέχρι τώρα υπήρχε μόνο η έκδοση των 2.2 λ.


Όπως είναι φυσικό, η Honda κομπάζει για το ολοκαίνουργιο 1.6 i-DTEC κινητήρα της. Και γιατί να μην το κάνει άλλωστε. Είναι 1.6 λ. αποδίδει 120 άλογα, έχει μικτή κατανάλωση 3,9 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 94 γραμ. στο χιλιόμετρο.

Η αλήθεια είναι πως με το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC, είχαμε μια πολύ σύντομη οδηγική εμπειρία. Όμως, δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να καταλάβεις την πολύ ομαλή λειτουργία του  μοτέρ. Ο κινητήρας τραβάει από τις χαμηλές στροφές, δεν «κρεμάει» ψηλά, είναι πολιτισμένος και με αρκετά χαμηλά επίπεδα θορύβου. Η συνεργασία του κινητήρα με το νέο 6 σχέσεων κιβώτιο είναι άριστη ενώ η ποιότητα της κύλισης στο δρόμο κρίνεται κάτι παραπάνω από πολύ ικανοποιητική.

Αν δε σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τις κάποιες μικροαλλαγές στην εμφάνιση, την ξεχωριστή σχεδίαση του αυτοκινήτου, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, την καλή συμπεριφορά στο δρόμο, τους καλούς εσωτερικούς χώρους, τότε έχουμε ένα αυτοκίνητο που κλείνει πονηρά το μάτι -και λόγω τιμής, που είναι στα 20.970 ευρώ ( με απόσυρση)-  στον γερμανικό ανταγωνισμό στην μικρομεσαία κατηγορία.

Ο Ελαφρύτερος Diesel στην κατηγορία του
Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα ‘open deck’ (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.
Μειωμένη Μηχανική Τριβή
Κύριος στόχος για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής του κινητήρα 1.6 i-DTEC σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. «Όλα τα περιστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της τριβής» σχολίασε ο Tetsuya Miyake. Για παράδειγμα έχει χρησιμοποιηθεί κοντύτερη και λεπτότερη ποδιά εμβόλου. Στις 1500rpm, ο κινητήρας 1.6 i-DTEC έχει περίπου 40% λιγότερη μηχανική τριβή από τον 2.2 i-DTEC.
«Αυτό όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση αλλά βελτιώνει και την απόκριση του κινητήρα, με ή χωρίς γκάζι, δημιουργώντας συνθήκες για πιο απολαυστική οδήγηση. Έχουμε μειώσει τη μηχανική τριβή του κινητήρα σε επίπεδο αντίστοιχο ενός σημερινού κινητήριου συνόλου βενζίνης, που είναι εξαιρετικό επίτευγμα».
Έξυπνος Υπερτροφοδοτότης
Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar.
Αποδοτικό Σύστημα Ψεκασμού Καυσίμου
Το σύνολο 1.6 i-DTEC της Honda χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μίγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση.
Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού, για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.
Νέο Σύστημα Μετάδοσης
Ένα νέο ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης χρησιμοποιείται στο νέο 1.6 i-DTEC Civic. Το 6 τάχυτο μηχανικό σύστημα είναι κατά 7kg ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2 i-DTEC βοηθώντας τον κινητήρα να παράγει μέγιστη ροπή 300NM. Το νέο σύστημα κιβωτίου προσφέρει:
• Κορυφαία απόδοση μετάδοσης
• Ομαλή και ακριβή αίσθηση κατά την αλλαγή σχέσεων
• Νέο σύστημα όπισθεν με αυξημένη ικανότητα μετάδοσης ροπής και πιο αθόρυβη λειτουργία
Έκδοση Sport
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.6-litre i-DTEC
Κυβισμός  1597 κ.ε.
Διάμετρος x Διαδρομή  mm 76.0×88
Σχέση συμπίεσης 16.0
Βάρος αμαξώματος    M/T  1310-1428 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μεγ. Ιπποδύναμη 120 ίπποι στις 4000 σαλ
Μέγ. Ροπή  300Nm/2000 σαλ
Μεγ. ταχύτητα  203 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση     0 έως  100 χλμ/ώρα 10.5 (10.2)
Μικτός κύκλος 3.6 λίτρα στα 100 χλμ.
CO2.  94 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο