20 Φεβρουαρίου 2013

Ελληνικά τα καύσιμα του μέλλοντος – Πρωτοποριακή τεχνολογία

Χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. δολαρίων έλαβε πρόσφατα από το ημιδημόσιο venture capital του Κονέκτικατ, Connecticut Innovations, η ελληνική τεχνολογική επιχείρηση η Advent, για κυψελίδες καυσίμου που σχεδιάζει. Η συνολική επένδυση, στην οποία συμμετέχουν οι Piraeus Capital Management/ΤΑΝΕΟ, Systems Sunlight, Velti, αλλά και ιδιώτες επενδυτές, φτάνει τα 2,3 εκατ. δολάρια.


Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας tovima.gr, η κύρια τεχνολογία της εταιρείας Advent είναι οι κυψελίδες καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας, οι οποίες επιτρέπουν την ταυτόχρονη παραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας από την ίδια πηγή. 

Η τεχνολογία εφαρμόζεται με επιτυχία σε ερευνητικό στάδιο και πλέον η Advent κάνει ένα βήμα παραπέρα για την εμπορική αξιοποίηση των προϊόντων της, με στόχο την παγκόσμια αγορά. Ήδη η εταιρεία διαθέτει πιλοτική παραγωγή στην Πάτρα.

Η τεχνολογία της Advent επιτρέπει την καύση φυσικού αερίου, υδρογόνου, κηροζίνης ή βενζίνης και τη συμπαραγωγή ενέργειας και θερμότητας.

«Η προηγούμενη τεχνολογία δεν μπορούσε να χειριστεί υπάρχοντα καύσιμα, μόνο καθαρό υδρογόνο. Τώρα εμείς, επειδή δουλεύουμε σε υψηλή θερμοκρασία, μπορούμε να χειριστούμε βρώμικο υδρογόνο χωρίς να δηλητηριάζουμε τον καταλύτη», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος και ένας εκ των συνιδρυτών της εταιρείας κ. Βασίλης Γρηγορίου.

Έτσι, η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορα πεδία, όπως για παράδειγμα στη συμπαραγωγή θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας, που θα οδηγήσει στην αντικατάσταση του μπόιλερ, σε data centers, τηλεπικοινωνίες κτλ.

Εκτός αυτού, σε πολλά μέρη του κόσμου απαγορεύεται πλέον να είναι αναμμένη η μηχανή των φορτηγών οχημάτων όσο αυτά βρίσκονται σταθμευμένα και εκτιμάται ότι οι κυψελίδες καυσίμου θα μπορούν να λύσουν και αυτό το πρόβλημα.

Τέλος, οι κυψελίδες καυσίμου έχουν εφαρμογή τόσο στις ΑΠΕ όσο και σε διαστημικές εφαρμογές, αλλά και σε κινητές εφαρμογές.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η ενέργεια που συγκεντρώνεται από ηλιακά πάνελ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο, και το παραγόμενο υδρογόνο να χρησιμοποιηθεί στις κυψελίδες καυσίμου.