Σημαντική μείωση στα
έσοδα των καταστημάτων μαζικής εστίασης, καταγράφει μελέτη της Hellastat
(Ελληνική Εταιρεία Στατιστικών & Οικονομικών Πληροφοριών). Αιτίες
της μείωσης η ύφεση, η οικονομική δυσπραγία των ελληνικών νοικοκυριών,
αλλά και η αύξηση του ΦΠΑ.
Όπως
προκύπτει από τη μελέτη, τη μεγαλύτερη πτώση ανάμεσα στα καταστήματα
μαζικής εστίασης σε σχέση με το 2011 παρουσίασαν οι πιτσαρίες με τις
απώλειες να φτάνουν το 30%.
Ακολουθούν τα σουβλατζίδικα με πτώση 28%, οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Hellastat, το 2012 η απασχόληση στον κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Όσον αφορά στις επιχειρηματικές εξελίξεις, στη μελέτη επισημαίνεται ότι η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στην Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee's διέκοψε τη λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.
Η μελέτη αναφέρει πως κάτω από αυτές τις αρνητικές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές, όπως τα «happy hours» (προσφορές για συγκεκριμένες ώρες), οι χαμηλότερες χρεώσεις για παραγγελίες μέσω διαδικτύου, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε πίτσα ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Υπενθυμίζει, τέλος, πως οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ προκειμένου να τονωθεί η αγορά.
Ακολουθούν τα σουβλατζίδικα με πτώση 28%, οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Hellastat, το 2012 η απασχόληση στον κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Όσον αφορά στις επιχειρηματικές εξελίξεις, στη μελέτη επισημαίνεται ότι η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στην Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee's διέκοψε τη λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.
Η μελέτη αναφέρει πως κάτω από αυτές τις αρνητικές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές, όπως τα «happy hours» (προσφορές για συγκεκριμένες ώρες), οι χαμηλότερες χρεώσεις για παραγγελίες μέσω διαδικτύου, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε πίτσα ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Υπενθυμίζει, τέλος, πως οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ προκειμένου να τονωθεί η αγορά.