Η
διερεύνηση δημιουργικών προσεγγίσεων για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών
έξυπνων, βιώσιμων και αποδοτικών δημόσιων συστημάτων μεταφορών στις
ευρωπαϊκές πόλεις, θα βρεθεί στο επίκεντρο του συνεδρίου για την
«Ενεργειακή Αποδοτικότητα στις Δημόσιες Μεταφορές», που θα φιλοξενηθεί
στις Βρυξέλλες το διήμερο 7 & 8 Φεβρουαρίου 2013.
Η
Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη του στόχου 20
-20 -20 για το 2020. Ο στόχος αυτός είναι ένας από τους πέντε
πρωταρχικούς της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για έξυπνη, βιώσιμη και
χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.
Όπως
αναφέρεται στο «Χάρτη πορείας για τη μετάβαση σε μια ανταγωνιστική
οικονομία με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα το 2050», της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, η ενεργειακή αποδοτικότητα, μπορεί να βοηθήσει την ΕΕ να
επιτύχει υψηλές επιδόσεις ως προς το στόχο μείωσης των εκπομπών αερίων
του θερμοκηπίου.
Ωστόσο,
οι τελευταίες εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δείχνουν ότι η Ε.Ε.
θα επιτύχει μόνο το ήμισυ του στόχου του 20% μέχρι το 2020.
Ο
τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 31% της κατανάλωσης ενέργειας και
21% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ. Σε αντίθεση με άλλους
τομείς, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα αυτό παρουσιάζουν
σταθερή αύξηση στη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Πάνω
από το 40% του συνόλου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που
σχετίζονται με τις μεταφορές παράγονται σε ευρωπαϊκές πόλεις. Ως εκ
τούτου, οι φορείς των μέσων μαζικής μεταφοράς στα αστικά κέντρα,
αντιμετωπίζουν αυξανόμενες απαιτήσεις για την παροχή αποτελεσματικών και
οικονομικά αποδοτικών λύσεων στον τομέα της αστικής κινητικότητας.
Δεδομένου
ότι το κόστος της ενέργειας αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο σημαντικά
τμήματα των λειτουργικών δαπανών, για πολλά δημόσια συστήματα μεταφορών,
διαφαίνεται επείγουσα ανάγκη για τη βελτίωση της ενεργειακής
αποδοτικότητας των συστημάτων αυτών.
Μεταξύ των βασικών θεμάτων που θα διερευνηθούν στο συνέδριο είναι και τα εξής:
- ΕΕ και ντιρεκτίβες πολιτικών σε εθνικό επίπεδο
- Πρωτοβουλίες για την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας των υφιστάμενων και μελλοντικών συστημάτων δημόσιων μεταφορών
- Οικονομικά κίνητρα και χρηματοδότηση
- Ο ρόλος του δημόσιου τομέα
- Καλές πρακτικές και διδάγματα
- Τεχνολογική καινοτομία
myota.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.