11 Ιανουαρίου 2013

Αλλάζουν όλα με τα διπλώματα οδήγησης το 2013! Αν/ση κάθε 15 χρόνια. Κλείνουν τα Δημόσια ΚΤΕΟ!


Βγάλτε άμεσα δίπλωμα μοτοσικλέτας, γιατί από τις 19 Ιανουαρίου 2013, τα πράγματα δυσκολεύουν! Θα υπάρχουν 4 διπλώματα, το AM για μοτοποδήλατα, και τα Α1, Α2 και Α, με ανάλογες εξετάσεις και κόστος.

Αλλάζουν τα διπλώματα οδήγησης από τις 18/1/2013 και έρχονται τα πάνω κάτω σε αυτά που γνωρίζαμε μέχρι τώρα για τα διπλώματα, τις κατηγορίες οχημάτων και τα ηλικιακά κριτήρια για την απόκτηση άδειας οδήγηση.

Λόγω της εναρμόνιση της  Ελληνικής Νομοθεσίας με την Ευρωπαϊκή τα διπλώματα θα αλλάξουν και όσοι προλάβουν και περάσουν θεωρητικά και γραπτά και εκδοθεί το Πρακτικό εξέτασης μέχρι τις 18/1/2013 υπάγονται στις διατάξεις την υπάρχουσας νομοθεσίας. Με το ΠΔ 15/2013 που θα ισχύει από 19/1/2013 αυξάνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα και για την απόκτηση άδειας οδήγησης ΙΧ από 20 σε 25 και αντίστοιχα αυξάνονται τα θεωρητικά μαθήματα.

Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά την ισχύ των διπλωμάτων όπου για τα ερασιτεχνικά η διάρκεια ισχύος είναι τα 15 έτη και πλέον θα απαιτούνται ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωσή τους. Στα επαγγελματικά εξακολουθεί να ισχύει η πενταετία. Το όριο είναι στα 65 έτη όπου η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία.

Όπως είναι φυσιολογικό σε κάθε νέο λανσάρισμα, νομοθεσίας ή πάσης φύσεως το κόστος αυξάνει... Έτσι τα παράβολα γίνονται ακριβότερα τόσο για τη συμμετοχή στις εξετάσεις αλλά και για τα παράβολα των γιατρών. Αυτονόητα πράγματα.

Παράλληλα δημιουργούνται νέες κατηγορίες οι οποίες δεν υπήρχαν έως τώρα. Δημιουργούνται υποκατηγορίες στα δίκυκλα και κυρίως στα Βαρέα, προσαρμόζοντας τις άδειες στην τεχνολογία και τις προδιαγραφές των οχημάτων που κυκλοφορούν. Θεσμοθετείται η Γ1 για φορτηγά έως 7,5 τόνους και η Δ1 για λεωφορείο έως 16 θέσεων.
Για ποιον χτυπάει η καμπάνα;
Τα νέα διπλώματα (ΑΜ, Α1, Α2, Α) θα ισχύουν για όσους περάσουν τις εξετάσεις μετά από την 19η Ιανουαρίου του 2013. Δηλαδή αυτό σημαίνει πως όσοι έχουμε ήδη βγάλει δίπλωμα μεγάλης μοτοσικλέτας δεν θα έχουμε τίποτα να ανησυχούμε; Από ότι φαίνεται, ναι. Διατηρούμε τα κεκτημένα μας.

Συγκεκριμένα στο νόμο του κράτους αναφέρονται τα παρακάτω:

«Άδειες οδήγησης οι οποίες χορηγήθηκαν με προγενέστερες, της 19-1-2013, διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν με τους όρους και προϋποθέσεις υπό τις οποίες χορηγήθηκαν, μέχρι τη λήξη της ισχύος τους με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 10 και της παραγράφου 2 του άρθρου 18 του παρόντος διατάγματος. Μετά τη λήξη της ισχύος τους, οι άδειες αυτές ανανεώνονται με τους όρους και προϋποθέσεις του παρόντος διατάγματος.»

Με δίπλωμα Α (μοτοσικλέτας) τα τρίκυκλα
Ενώ τα τρίκυκλα οδηγούνται σήμερα με δίπλωμα B1, με το νέο νόμο θα οδηγούνται με δίπλωμα Α1. Δηλαδή αν βγάλετε δίπλωμα αυτοκινήτου μετά τις 19/1/2013, δεν θα μπορείτε να οδηγείτε με αυτό νόμιμα MP3 LT, ή Quadro. Πλέον θα χρειάζεστε δίπλωμα μοτοσικλέτας. Τι θα γίνει με όσους αναβάτες τρίκυκλων που τα αγόρασαν έχοντας δίπλωμα αυτοκινήτου; Μιλήσαμε με τον ΣΕΑΑ, και τα νέα είναι αισιόδοξα για εκείνους. Δεν χάνουν τα κεκτημένα τους. Το λέμε ξανά για να μην ανησυχούν οι κάτοχοι MP3 LT και Quadro. Αν το δίπλωμα οδήγησης σας (κατηγορία Β, αυτοκινήτου) έχει βγει πριν τις 19/1/2013 θα μπορείτε να συνεχίσετε να οδηγείτε τρίκυκλα χωρίς πρόβλημα.

Με δίπλωμα Β (αυτοκινήτου) τα μεγάλα ATV
Τα μικρά ATV (ελαφρά τετράκυκλα με τελική έως 45χλμ/ώρα και βάρος μικρότερο των 350kg) θα οδηγούνται με δίπλωμα AM ή A (μοτοσικλέτας). Αντίθετα, τα μεγάλα ATV θα συνεχίσουν να απαιτούν δίπλωμα Β, αυτοκινήτου.

ΝΕΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ

Μοτοποδήλατα
Μιλάμε για παπιά, scooter, δίκυκλα, τρίκυκλα, ή ακόμα και μικρά ATV, με μέγιστο κυβισμό τα 50κ.εκ., και μέγιστη τελική ταχύτητα τα 50χλμ./ώρα. Αν έχετε ήδη δίπλωμα μοτοποδηλάτου, δεν το χάνετε, απλώς αλλάζουν τα ονόματα των κατηγοριών.

Νέα κατηγορία ΑΜ
Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα θα ονομάζεται ΑΜ, ενώ από ότι μάθαμε η Τροχαία βγαίνει από το παιχνίδι, και τα διπλώματα μοτοποδηλάτου θα χορηγούνται και αυτά από το Υπουργείο. Ενώ σε όλη την Ε.Ε. το ελάχιστο όριο ηλικίας για το ΑΜ είναι τα 16 χρόνια, στην Ελλάδα θα είναι τα 17 με συγκατάθεση κηδεμόνα, ή τα 18 χωρίς. Με αυτό το δίπλωμα, ο αναβάτης μπορεί να οδηγεί

α) μοτοποδήλατα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και περιορισμό τελικής ταχύτητας τα 45χλμ./ώρα. Περιέργως, δεν μιλάει για περιορισμό ισχύος!
β) μοτοποδήλατα ηλεκτρικά με περιορισμό ισχύος τους 4kW. Περιέργως, εδώ ο νόμος δεν μιλάει για περιορισμό τελικής. Θα μας τρελάνουν!
γ) μικρά τρίκυκλα 50κ.εκ. και κάτω των 4kW (5,3Hp) (πάλι δεν κάνει λόγο για περιορισμό τελικής) και
δ) τετράροδα (ATV) με περιορισμό τελικής 45χλμ/ώρα και βάρος μικρότερο των 350 κιλών.

Κατηγορία P
Όπως το δίπλωμα ΑΜ, με περιορισμό τελικής ταχύτητας τα 50χλμ./ώρα. Κατηγορία που ισχύει στην υπόλοιπη Ε.Ε.. Άγνωστο αν ισχύει στην Ελλάδα.

Κατηγορία Q
Όπως το δίπλωμα ΑΜ, με περιορισμό τελικής ταχύτητας τα 25χλμ./ώρα.
Κατηγορία που ισχύει στην υπόλοιπη Ε.Ε.. Άγνωστο αν ισχύει στην Ελλάδα.

Νέοι αναβάτες μοτοποδηλάτων μετά τις 19/1/2013
Ο υποψήφιος θα πρέπει να περάσει πρακτική εκπαίδευση σε σχολή οδηγών, θεωρητικό τεστ, και πρακτικό τεστ οδήγησης.

Κατηγορία Α1
Μικρά δίκυκλα/τρίκυκλα/τετράκυκλα –125κ.εκ. με ισχύ έως 11kW. Ελάχιστη ηλικία αναβάτη, τα 18 έτη. Τα 18 έτη είναι ελληνική επιλογή, αφού σε όλη την υπόλοιπη Ε.Ε. η ελάχιστη ηλικία είναι τα 17.

Κατηγορία Α2
Μεσαία δίκυκλα ανεξαρτήτως κυβικών με ισχύ έως 35kW και «με μέγιστο
λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,2 kW (0,268Hp)/kg, που δεν προέρχονται από διασκευή άλλης μοτοσικλέτας, ισχύος μεγαλύτερης του διπλάσιου της ισχύος της διασκευασθείσας μοτοσικλέτας», και τρίκυκλα/τετράκυκλα έως 15kW. Ελάχιστη ηλικία αναβάτη, τα 20 έτη. Όπως το υποψιαστήκατε, στην υπόλοιπη Ε.Ε. χρειάζεται να είσαι μόλις 19 ετών για να πάρει το Α2. Το Α2 μπορεί να το πάρει κανείς είτε κατευθείαν, εάν είναι 20 ετών, είτε προοδευτικά, αν κατέχει ήδη δίπλωμα Α1 για 2 έτη (πρέπει όμως να περάσει πάλι 7 ώρες τεστ). Ας σας παραθέσουμε μία ακόμα ανεξήγητη διάταξη του νόμου. Οι μοτοσικλέτες του τεστ για το δίπλωμα Α2 πρέπει να είναι τουλάχιστον 400 κυβικά (γιατί; αφού πουθενά στο νόμο της Ε.Ε. δεν γίνεται λόγος για κυβισμό, θα μπορούσε να είναι 300, ή 250, η ότι θέλουμε), και ισχύος έως 15kW (γιατί; αφού ο εξεταζόμενος δίνει για δίπλωμα έως 35kW)! Μιλήσαμε και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης, και μας είπαν πως το τοπίο είναι ακόμα πολύ θολό, και περιμένουν και αυτοί διευκρινήσεις από το Υπουργείο.

Κατηγορία Α
Μεγάλα δίκυκλα/τρίκυκλα ανεξαρτήτως κυβισμού και ιπποδύναμης. Ελάχιστη ηλικία αναβάτη, τα 22 έτη, αν κατέχει ήδη δίπλωμα Α2 για 2 έτη, και τα 24 έτη αν πάρει κατευθείαν το δίπλωμα.

Ανανέωση κάθε 15 χρόνια
Όλα τα διπλώματα θα χρειάζονται ανανέωση κάθε 15 χρόνια (μόνο με ιατρικές εξετάσεις). Από τα 65 χρόνια και μετά, η ανανέωση γίνεται κάθε 3 χρόνια.

Κόστος παραβόλων
Για κάθε πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια ιατρική εξέταση καταβάλλεται το ποσό των 90 ευρώ (οφθαλμίατρος και παθολόγος). Για κάθε θεωρητική εξέταση καταβάλλονται 10 ευρώ (κάποιες σχολές οδήγησης αναλαμβάνουν αυτό το έξοδο). Για την εκτύπωση της άδειας οδήγησης χρειάζεται παράβολο 30 ευρώ από την Εθνική Τράπεζα. Επίσης από ότι φαίνεται (είπαμε, το τοπίο είναι θολό) θα χρειάζεται ένα ακόμη παράβολο 18 ή 27 ευρώ.

Ανακεφαλαιώνοντας
- Τα διπλώματα από τρία γίνονται τέσσερα.
- Το νέο δίπλωμα είναι το Α2, ενδιάμεσο του Α1, και του Α.
- Θα χρειάζεστε πλέον έξτρα ώρες εκπαίδευσης σε κάθε δίπλωμα, αλλά και πρακτικές εξετάσεις για όλα τα διπλώματα (έξτρα κόστος).
- Το δίπλωμα μοτοποδηλάτου δεν θα βγαίνει πια από την Τροχαία.
- Τα μικρά ATV και τα τρίκυκλα θα οδηγούνται με δίπλωμα μοτοσικλέτας.
- Τα μεγάλα ATV συνεχίζουν να χρειάζονται δίπλωμα αυτοκινήτου.
- Κάτοχοι διπλωμάτων κατηγορίας Β (αυτοκίνητα) με ημερομηνία έκδοσης πριν την 19η/1/2013 θα μπορούν να οδηγούν τρίκυκλα.


 Πηγή: mototriti.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.