Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος «Σχολικοί Λαχανόκηποι» και την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης παραβρέθηκε στη φύτευση του σχολικού λαχανόκηπου στο 77ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών στα Άνω Πετράλωνα.
Η φύτευση έγινε στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος «Σχολικοί Λαχανόκηποι», που υλοποιείται σε συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α΄ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών και τη Δ/νση Παιδαγωγικού προγράμματος του Βρεφοκομείου Αθηνών σε 25 σχολεία και 5 δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Ήδη 50 σχολεία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ώστε να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του προγράμματος.
Στόχος του προγράμματος είναι η επαφή των μαθητών με τη φύση, η βιωματική εκπαίδευσή τους στην κηπουρική, η ανάδειξη της διαδικασίας της γεωργικής παραγωγής και η σύνδεσή της με τη διατροφή και την υγεία καθώς και η προσέγγιση της έννοιας της αυτάρκειας. Σε κοινωνικο - οργανωσιακό επίπεδο ο κήπος θα συμβάλλει στην ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές. Τέλος θα τους βοηθήσει να έρθουν σε επαφή με ζητήματα εξοικονόμησης νερού μέσω της επιλογής των συστημάτων ποτίσματος, των τρόπων καλλιέργειας, και της διαχείρισης απορριμμάτων με τη δημιουργία κομπόστ.
Οι μικροί μαθητές του 77ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, σε συνεργασία με τη γεωπόνο της 3ης δημοτικής κοινότητας, κυρία Γεωργία Δουλαβέρη, φύτεψαν λαχανικά εποχής (μαρούλια, σπανάκι, μαϊντανό, άνιθο, λάχανα κ.ά) στο ξύλινο μποστάνι τους και συζήτησαν όλες τις λεπτομέρειες για τη σωστή φροντίδα τους στη συνέχεια. Στη φύτευση παραβρέθηκε και ο αντιδήμαρχος Πρασίνου, κ. Άγγελος Αντωνόπουλος.
Στην πρώτη φάση του προγράμματος οι τεχνικοί της Διεύθυνση Πρασίνου του δήμου Αθηναίων, κατασκεύασαν 30 ξύλινα μποστάνια διαστάσεων 1,20Χ1,20 τα οποία και μοιράστηκαν στα σχολεία μαζί με το αναγκαίο χώμα, σπόρους, φυτάρια, εργαλεία και ένα καρποφόρο δέντρο (λεμονιά, πορτοκαλιά, αμυγδαλιά, ροδιά, κλπ).
Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι: τα Δημοτικά σχολεία Αθηνών 1ο, 22ο, 50ο, 57ο, 60ο, 70ο, 71ο, 72ο, 73ο, 74ο, 76ο, 77ο, 81ο, 92ο, 95ο, 101ο, 130ο, 138ο, 152ο, 162ο, 10ο Ειδικό 6/θ, Πειραματικό Πανεπ. Αθηνών, τα Νηπιαγωγεία Αθηνών 34ο, 43ο και 135ο και οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί 1ος Πειραιώς, 2ος Μαυρομιχάλη, 4ος Φαβιέρου, 1ος Αγ. Ελευθερίου και 6ος Κυκλάδων
Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν ή θα ασχοληθούν με το σχολικό λαχανόκηπο πραγματοποιείται σειρά επιμορφωτικών δράσεων και ξεναγήσεων σε μεγάλους δημόσιους κήπους.
Η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Δημιουργία, συντήρηση και παιδαγωγική αξιοποίηση λαχανόκηπου στον αύλειο σχολικό χώρο» ξεκίνησε ήδη από τη Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012 στο φυτώριο του δήμου Αθηναίων στην περιοχή Γουδή και συμμετείχαν 35 εκπαιδευτικοί.
Το σεμινάριο κάλυψε τα παρακάτω ζητήματα :
Στόχος επίσης του προγράμματος είναι η δικτύωση των σχολείων μεταξύ τους με ανταλλαγή σχολίων για τις παρατηρήσεις τους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των φυτών ,τις πιθανές αστοχίες ,τις ποσότητες της σοδειάς καθώς και συνταγές για σαλάτες και άλλα φαγητά καθώς και η δημοσιοποίηση του προγράμματος με τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας.
Η φιλόδοξη συνέχεια περιλαμβάνει τη φύτευση παρτεριών των σχολείων ή ακόμα και την απομάκρυνση ασφαλτόστρωσης για την απελευθέρωση χωμάτινων επιφανειών που θα μπορούσαν στη συνέχεια να φυτευτούν.
Η φύτευση έγινε στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος «Σχολικοί Λαχανόκηποι», που υλοποιείται σε συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α΄ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών και τη Δ/νση Παιδαγωγικού προγράμματος του Βρεφοκομείου Αθηνών σε 25 σχολεία και 5 δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Ήδη 50 σχολεία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ώστε να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του προγράμματος.
Στόχος του προγράμματος είναι η επαφή των μαθητών με τη φύση, η βιωματική εκπαίδευσή τους στην κηπουρική, η ανάδειξη της διαδικασίας της γεωργικής παραγωγής και η σύνδεσή της με τη διατροφή και την υγεία καθώς και η προσέγγιση της έννοιας της αυτάρκειας. Σε κοινωνικο - οργανωσιακό επίπεδο ο κήπος θα συμβάλλει στην ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές. Τέλος θα τους βοηθήσει να έρθουν σε επαφή με ζητήματα εξοικονόμησης νερού μέσω της επιλογής των συστημάτων ποτίσματος, των τρόπων καλλιέργειας, και της διαχείρισης απορριμμάτων με τη δημιουργία κομπόστ.
Οι μικροί μαθητές του 77ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, σε συνεργασία με τη γεωπόνο της 3ης δημοτικής κοινότητας, κυρία Γεωργία Δουλαβέρη, φύτεψαν λαχανικά εποχής (μαρούλια, σπανάκι, μαϊντανό, άνιθο, λάχανα κ.ά) στο ξύλινο μποστάνι τους και συζήτησαν όλες τις λεπτομέρειες για τη σωστή φροντίδα τους στη συνέχεια. Στη φύτευση παραβρέθηκε και ο αντιδήμαρχος Πρασίνου, κ. Άγγελος Αντωνόπουλος.
Στην πρώτη φάση του προγράμματος οι τεχνικοί της Διεύθυνση Πρασίνου του δήμου Αθηναίων, κατασκεύασαν 30 ξύλινα μποστάνια διαστάσεων 1,20Χ1,20 τα οποία και μοιράστηκαν στα σχολεία μαζί με το αναγκαίο χώμα, σπόρους, φυτάρια, εργαλεία και ένα καρποφόρο δέντρο (λεμονιά, πορτοκαλιά, αμυγδαλιά, ροδιά, κλπ).
Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι: τα Δημοτικά σχολεία Αθηνών 1ο, 22ο, 50ο, 57ο, 60ο, 70ο, 71ο, 72ο, 73ο, 74ο, 76ο, 77ο, 81ο, 92ο, 95ο, 101ο, 130ο, 138ο, 152ο, 162ο, 10ο Ειδικό 6/θ, Πειραματικό Πανεπ. Αθηνών, τα Νηπιαγωγεία Αθηνών 34ο, 43ο και 135ο και οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί 1ος Πειραιώς, 2ος Μαυρομιχάλη, 4ος Φαβιέρου, 1ος Αγ. Ελευθερίου και 6ος Κυκλάδων
Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν ή θα ασχοληθούν με το σχολικό λαχανόκηπο πραγματοποιείται σειρά επιμορφωτικών δράσεων και ξεναγήσεων σε μεγάλους δημόσιους κήπους.
Η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Δημιουργία, συντήρηση και παιδαγωγική αξιοποίηση λαχανόκηπου στον αύλειο σχολικό χώρο» ξεκίνησε ήδη από τη Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012 στο φυτώριο του δήμου Αθηναίων στην περιοχή Γουδή και συμμετείχαν 35 εκπαιδευτικοί.
Το σεμινάριο κάλυψε τα παρακάτω ζητήματα :
- Γνωριμία με τα σημαντικότερα λαχανικά, που μπορούν να φυτευτούν και να μαζευτούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (λάχανα, πατάτες, μαρούλια, σπανάκι, καρότα κλπ)
- Τα σημαντικότερα αρωματικά φυτά και οι χρήσεις τους
- Φύτευση φυταρίων
- Φύτευση σπόρων - αραίωση - μεταφύτευση
Στόχος επίσης του προγράμματος είναι η δικτύωση των σχολείων μεταξύ τους με ανταλλαγή σχολίων για τις παρατηρήσεις τους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των φυτών ,τις πιθανές αστοχίες ,τις ποσότητες της σοδειάς καθώς και συνταγές για σαλάτες και άλλα φαγητά καθώς και η δημοσιοποίηση του προγράμματος με τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας.
Η φιλόδοξη συνέχεια περιλαμβάνει τη φύτευση παρτεριών των σχολείων ή ακόμα και την απομάκρυνση ασφαλτόστρωσης για την απελευθέρωση χωμάτινων επιφανειών που θα μπορούσαν στη συνέχεια να φυτευτούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.