Καλά
νέα για τις επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη! Από την 1η Ιανουαρίου 2013,
θα ισχύουν απλούστεροι, πιο σύγχρονοι κανόνες για την έκδοση τιμολογίων
ΦΠΑ.
Οι
κανόνες αυτοί αποβλέπουν στον περιορισμό της γραφειοκρατίας και του
κόστους συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις, και θα συμβάλουν στην πλήρη
προσαρμογή της τιμολόγησης του ΦΠΑ στις ανάγκες του 21ου αιώνα. Δύο
πτυχές της νέας νομοθεσίας χρήζουν ιδιαίτερης επισήμανσης: η ηλεκτρονική
τιμολόγηση και η λογιστική σε ταμειακή βάση.
Από το νέο έτος, όλες οι επιχειρήσεις θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τη λύση τιμολόγησης ΦΠΑ που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τους. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα τεθεί στο ίδιο επίπεδο με την τιμολόγηση σε χαρτί, με κοινούς κανόνες και για τις δύο περιπτώσεις. Οι φορολογικές αρχές των κρατών μελών δεν μπορούν πλέον να επιβάλλουν ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η ηλεκτρονική υπογραφή ή η ηλεκτρική ανταλλαγή δεδομένων (EDI). Οι απαιτήσεις θα είναι ομοιόμορφες σε όλη την ΕΕ, παρέχοντας νομική ασφάλεια και μεγαλύτερη απλούστευση για τις διασυνοριακές επιχειρήσεις. Επιπλέον, τα τιμολόγια θα επιτρέπεται να αποθηκεύονται ηλεκτρονικά, ακόμη και αν το πρωτότυπο είναι σε χαρτί, και οι περίοδοι αποθήκευσης θα είναι οι ίδιες και για τις δύο περιπτώσεις.
Τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι γνωστά: συντόμευση των προθεσμιών πληρωμής, μείωση των σφαλμάτων, λιγότερη εκτύπωση και χαμηλότερο κόστος αποστολής. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν 18 δισεκατομμύρια ευρώ εάν όλες οι επιχειρήσεις περνούσαν από το χαρτί στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, κυρίως μέσω της μείωσης των εξόδων τήρησης βιβλίων. Οι νέοι κανόνες ΦΠΑ θα πρέπει να παρέχουν πρόσθετο κίνητρο και να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να προβούν στην αλλαγή αυτή.
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή στην ΕΕ για τους κανόνες ΦΠΑ αποσκοπεί στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διευκόλυνση των ΜΜΕ. Νέες διατάξεις όσον αφορά τη «λογιστική σε ταμειακή βάση» θα επιτρέψουν στα κράτη μέλη να διευκολύνουν την ταμειακή ροή των επιχειρήσεων με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 2.000.000 ευρώ. Οι ΜΜΕ θα πρέπει να δηλώνουν τον ΦΠΑ μόνο μετά την καταβολή του από τον πελάτη τους, και όχι όταν εκδίδουν το τιμολόγιο. Ως εκ τούτου, οι μικρότερες επιχειρήσεις της ΕΕ δεν θα αντιμετωπίζουν ταμειακές δυσχέρειες λόγω καταβολής του ΦΠΑ. Κάθε κράτος μέλος οφείλει να αποφασίσει αν θα παρέχει αυτή τη δυνατότητα ταμειακής λογιστικής βάσει των νέων κανόνων της ΕΕ. Δεδομένου ότι οι ΜΜΕ αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας της ΕΕ, και πλήττονται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι δεν θα το πράξουν.
Ένα πιο φιλικό προς τις επιχειρήσεις περιβάλλον στην Ευρώπη αποτελεί προϋπόθεση για την οικονομική ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αρθούν τα διοικητικά εμπόδια, να μειωθεί το κόστος συμμόρφωσης και να περιοριστούν οι εθνικές αποκλίσεις που δημιουργούν νομική αβεβαιότητα για τις επιχειρήσεις. Αυτά είναι τα σημεία που περιλαμβάνουν οι νέοι κανόνες τιμολόγησης ΦΠΑ. Επιπλέον, το 2013, η Επιτροπή θα υποβάλει πρόταση για τυποποιημένη δήλωση ΦΠΑ στην ΕΕ, με σκοπό την περαιτέρω απλοποίηση της διαδικασίας για τις επιχειρήσεις. Επομένως, έπονται και άλλα καλά νέα.
Πηγή: capital.gr-Του Algirdas Semeta
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.