Ανακοίνωση
- ενημέρωση για τα νέα μέτρα δημοσιεύει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης». Στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος
καλεί τους εκπαιδευτικούς να αντιδράσουν «όλοι μαζί με τον Σύλλογο» και
να «βάλουν φρένο στην ξεδιάντροπη λεηλασία της ζωής μας».
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση του Συλλόγου αναφέρονται τα εξής:
«Πέρα από τας νέα μέτρα που ψήφισαν
στη Βουλή την προηγούμενη βδομάδα για τη μείωση μισθών και συντάξεων και
την αύξηση των ορίων ηλικίας, προωθούν μια σειρά ακόμα από μέτρα
λεηλασίας του λαϊκού εισοδήματος, χειροτέρευσης των συνθηκών ζωής και
εργασίας μας, μείωσης του κόστους της εργατικής δύναμης, υποβάθμισης του
δημόσιου σχολείου και της παιδείας που αυτό προσφέρει. Αυτά έρχονται
μέσα από το λεγόμενο “Πολυνομοσχέδιο” για τη Δημόσια Διοίκηση και από
τον Προϋπολογισμό.
Για το Πολυνομοσχέδιο
Οι διατάξεις του
πολυνομοσχεδίου, για μόνιμους και αορίστου χρόνου συνάδελφους
θεμελιώνουν συνθήκες τρόμου, καταναγκασμού και πογκρόμ μαζικών
απολύσεων! Συγκεκριμένα:
Α) Μπαίνουν σε καθεστώς
διαθεσιμότητας (με το 75% του μισθού) για ένα χρόνο όλοι οι εργαζόμενοι
που καταργούνται οι οργανικές τους θέσεις, μετά από αξιολόγηση ή
αναδιάρθρωση των υπηρεσιών. Μέσα στον χρόνο που διαρκεί η διαθεσιμότητα
μπορούν να μεταταχθούν και να μεταφερθούν υποχρεωτικά σε άλλη υπηρεσία ή
και σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, αλλάζοντας ακόμα και τη σχέση
εργασίας από μόνιμη σε αορίστου ή να καλύψουν προσωρινές ανάγκες. Αν
αρνηθούν επέρχεται η αυτοδίκαιη απόλυση τους. Το φιλεύσπλαχνο αστικό
κράτος... αφήνει μια τελευταία ευκαιρία! Με το πιστόλι της απόλυσης στον
κρόταφο να “σωθεί” αποδεχόμενος και την ένταξη του σε κλάδο κατώτερης
κατηγορίας με αντίστοιχη φυσικά μείωση του μισθού!
Β) Η διαδικασία της
υποχρεωτικής μετάταξης και μεταφοράς σε άλλη υπηρεσία και νομικό πρόσωπο
αφορά το σύνολο των δημόσιων υπαλλήλων και ανεξάρτητα από το καθεστώς
της διαθεσιμότητας. Ο δημόσιος υπάλληλος είναι σε κάθε στιγμή στη
διάθεση των αναγκών και των προσταγών της κρατικής διοίκησης και
υποχρεώνεται να κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση γεωγραφικά και κλαδικά. Αν
αρνηθεί απολύεται!
Γ) Ξεκινάνε το πογκρόμ των
απολύσεων μέσω της διαθεσιμότητας. Μέσα σε τρεις ημέρες(!) από την
ψήφιση του πολυνομοσχεδίου ξεκινά η αυτοδίκαιη διαδικασία κατάργησης
οργανικών θέσεων για τις κατώτερες βαθμίδες των συναδέλφων αορίστου
χρόνου “που δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή άλλη αξιόπιστη
διαδικασία πρόσληψης σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά
κριτήρια”! Καταργούνται οι οργανικές θέσεις (ΙΔΑΧ) για τις κατηγορίες
Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με ειδικότητα Διοικητικού,
Λογιστικού, Οικονομικού και Γραμματέων. Αυτή είναι η αρχή! Eίμαστε όλοι
εν δυνάμει υλικό για απόλυση! Πηγές του Υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης υπολογίζουν να τεθούν σε διαθεσιμότητα μέσα στο 2013 πάνω
από 40 χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι. Η συμφωνία της κυβέρνησης με τη
τρόικα, ΔΝΤ και Ε.Ε. περιλαμβάνει ως τελικό στόχο τις 150.000 απολύσεις
στο δημόσιο μέχρι το 2016. Ξεχνάει η κυβέρνηση τη θεωρία των “αρίστων”
και των “προσοντούχων” και για να τις βγουν τα νούμερα επεκτείνει παντού
το μέτρο. Η θεωρία του εφησυχασμού (έχω δεύτερο πτυχίο, είμαι μόνιμος ή
έχω μεταπτυχιακό) πάει περίπατο. Το μεσοπρόθεσμο τη βαφτίζει “σχήμα
κινητικότητας” που σημαίνει ή πας σ’ όποιο μέρος της χώρας σε στείλουν
(η καλύτερη περίπτωση) ή βλέπεις το σχολείο έξω από τα κάγκελα του
προαυλίου!
Δ) Ο υπάλληλος θα βρίσκεται
υπό συνεχή έλεγχο και την απειλή της “αργίας” για την ζωή και τις
πράξεις του ακόμη και εκτός δουλειάς. Ανοίγει διάπλατα η πόρτα για
πολιτικές και συνδικαλιστικές διώξεις. Αυτό το αντιδραστικό τερατούργημα
που στο όνομα του δημόσιου συμφέροντος επιχειρεί να στεριώσει τον τρόμο
και την υποταγή δεν πρέπει να περάσει!
Ε) Οδηγούν σε αργία κάθε
υπάλληλο, που αγωνίζεται για ένα άλλο Σύνταγμα και την κατάργηση των
αντιλαϊκών νόμων (Ζ3, παρ.1-ε), που δίνει άλλο περιεχόμενο στην έννοια
της πατρίδας. Θέλουν να έχουν λυμένα τα χέρια για
πολιτικοσυνδικαλιστικές διώξεις και να “τυλίγουν σε μια κόλλα χαρτί” ανά
πάσα στιγμή κάθε υπάλληλο, που δεν είναι πειθήνιο όργανο εκτέλεσης των
αντιλαϊκών επιλογών του αστικού κράτους.
Για τον προϋπολογισμό
Στον προϋπολογισμό, γίνεται μείωση
δαπανών για την παιδεία κατά 13,3%. Συγκεκριμένα οι δαπάνες για την
παιδεία από 6088 το 2012, πέφτουν στα 52744 για το 2013. Τα τεράστια
προβλήματα που δημιουργήθηκαν φέτος στα σχολεία λόγω υποχρηματοδότησης,
είναι μάλλον πταίσματα μπροστά σ’ αυτό που μας περιμένει. Και για να μη
μένουν απορίες για τους τρόπους που εξοικονομηθούν αυτά τα χρήματα, στην
εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού, που ψήφισε η τρικομματική,
μπαίνουν οι κατευθύνσεις για το πώς θα υλοποιηθούν οι μειώσεις στις
δαπάνες. Λέει συγκεκριμένα:
●“Η περικοπή του κόστους των βιβλίων
των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς τα
βιβλία θα χρεώνονται στους γονείς των μαθητών για το σχολικό έτος, με
υποχρέωση επιστροφής ή αλλιώς πληρωμής για όσα δεν επέστρεψε”.
●“Η δομική αναθεώρηση στην
πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με στόχο την περικοπή του
μισθολογικού κόστους των αναπληρωτών καθηγητών με τη βέλτιστη αξιοποίηση
των μονίμων εκπαιδευτικών και την ορθολογικότερη κατανομή τους στις
οργανικές θέσεις”.
●“Η μείωση της κρατικής επιχορήγησης”
●“Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση”.
Χρειάζεται κίνημα και αγώνας που θα ξεκινά μέσα από τα σχολεία και θα παρεμποδίσει τα μέτρα, θα τα μπλοκάρει στην πράξη.
Τίποτα δεν τελείωσε αν δεν πούμε την
τελευταία λέξη. Εμείς έχουμε τη δύναμη – Εμείς θα τους ανατρέψουμε.
Πίστεψε τη δύναμή σου, φέρε τα πάνω-κάτω».
Εκτός από την παραπάνω
ανακοίνωση, ο Σύλλογος προχώρησε και στη δημοσίευση ενός ψηφίσματος για
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, δηλώνοντας
κατηγορηματικά αντίθετος.
Αναλυτικά, στο ψήφισμα αναφέρει τα εξής:
«Στόχος της κυβέρνησης, Ε.Ε. -
ΔΝΤ είναι να γίνουν 150 χιλιάδες απολύσεις στο δημόσιο μέχρι το 2015,
15 χιλιάδες απολύσεις μέσα στο 2012. Η αξιολόγησή τους είναι ο φερετζές
του ταξικού σχολείου και των απολύσεων.
Με την αξιολόγηση σχολείων και
εκπαιδευτικών στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη
λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που επιβάλλουν ΟΟΣΑ και
Ε.Ε., στην υπηρεσιακή και μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και στο
πιάσιμο του στόχου των απολύσεων.
Προβάλλουν την ιδέα της
αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας για να κάμψουν τις αντιστάσεις των
εκπαιδευτικών και να πείσουν ότι το όλο εγχείρημα συνδέεται με την
βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι πραγματικοί τους στόχοι
φαίνονται στα έντυπα αυτοαξιολόγησης: η κατηγοριοποίηση σχολείων, η
χρηματοδότηση ανάλογα με τους δείκτες αξιολόγησης, το κλείσιμο σχολικών
μονάδων και η εισαγωγή χορηγών. Αντίστοιχη είναι και η διαδικασία της
δικής μας αυτοαξιολόγησης που αποτελεί σύνδεση του μισθού - αξιολόγησης
και απολύσεις.
Πρέπει να σημάνει συναγερμός.
Να μην περάσει η αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση σχολικών μονάδων και
εκπαιδευτικών. Να ματαιώσουμε τις “επιμορφώσεις”.
Καμία αυταπάτη δεν έχουμε για
το ρόλο της ΔΟΕ. Ο γραφειοκρατικός, κυβερνητικός και κρατικοδίαιτος
συνδικαλισμός προχωρά ένα βήμα παραπέρα: προτείνει και τρόπους στο
Υπουργείο για να γίνει πιο εύκολα αποδεκτή η αξιολόγηση από τους
εκπαιδευτικούς, θέτοντας τις “προϋποθέσεις επιτυχίας” για την αποδοχή
της αξιολόγησης από τη βάση των εκπαιδευτικών. Στην ανακοίνωσή τους
υποδεικνύουν την αναγκαιότητα ενός κλίματος συναίνεσης και αποδοχής της
αξιολόγησης “τόσο από την πλευρά των αξιολογητών, όσο και των
αξιολογούμενων” (5/3/2012). Δηλαδή, όχι μόνο συμπράττουν με τους
διαχρονικούς στόχους κυβερνήσεων, Ε.Ε. και ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση
σχολείων και εκπαιδευτικών, αλλά κόπτονται να εξασφαλίσουν τρόπους ώστε
αυτή να έχει την αποδοχή των εκπαιδευτικών, να εφαρμοστεί και να
πετύχει.
Καταγγέλλουμε τη στάση του
γραφειοκρατικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού στο δ.σ. της ΔΟΕ και καλούμε
τους συλλόγους διδασκόντων να ορθώσουν πύργο ατίθασο αντίστασης σε κάθε
σχολείο για να μην περάσει η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να
ακυρωθούν τα επιμορφωτικά σεμινάρια της αξιολόγησης. Κανένας
εκπαιδευτικός στις “επιμορφώσεις” της σφαγής. Κανένας συνάδελφος
μέντορας - αξιολογητής. Διαγραφή από τους συλλόγους όσων στελεχών
εκπαίδευσης και διευθυντών συμμετάσχουν ως αξιολογητές σε διαδικασία
αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Κανείς αξιολογητής στην τάξη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.